نظریه‌ی بازی‌ها ۳ – مفهوم تعادل نش


در این ویدیو با مفهوم تعادل نش در بازی‌ها آشنا می‌شویم و تعادل نش دو بازی ساده (رقابت دو شرکت در چارچوب بازی معمای زندانی و بازی باخ‌استراوینسکی) را حساب می‌کنیم.

http://www.youtube.com/watch?v=fdclA0c7A-8

* لینک دانلود ویدیو

دربارهٔ Mohammad

I'm an economist. I will be a research fellow at the Becker-Friedman Institute of the University of Chicago starting July 2015. In summer 2016, I will join Stanford Graduate School of Business as an Assistant Professor of Economics.
این نوشته در نظریه بازی‌ها, بازی‌های ساده و تعادل نش ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

13 پاسخ برای نظریه‌ی بازی‌ها ۳ – مفهوم تعادل نش

  1. hamid :گفت

    سلام.
    فقط میخواستم تشکر کنم.
    🙂
    موفق باشید

  2. مهدی :گفت

    سلام.
    من دانشجوی کارشناسی‌ارشد هوش‌مصنوعی دانشگاه تهران هستم و به خاطر علاقه‌ای که به نظریه بازی‌ها دارم ویدئوهاتون رو دنبال می‌کنم.
    ایده‌تون درمورد این روش تدریس و علی‌الخصوص استفاده از چیزی شبیه تخته‌سیاه خیلی خوبه.
    منتظر ویدئو بعدی‌تون هستم 🙂
    موفق باشید

  3. yari2 :گفت

    مفهوم نش خیلی چالب بود
    دستتون درد نکنه
    حتماٌ مباحث رو ادامه بدین
    من دانشجوی کارشناسی ارشد صنایع صنایع هستم ، مطالبتون خیلی جالب است
    تا حالا کمتر با تئوری بازی ها آشنابودم خیلی جالب به نظر می رسند
    موفق باشید
    یاری

  4. nima :گفت

    ممنون ازینکه زحمت کشیدید. در مورد ویدئو مربوط به مفهوم تعادل نش مثالی که از کتاب مردان مریخی و زنان… زدید ایراد داشت. در جدول شما وضعیت شماره 1 و 4 برای هر کدام از دو طرف ترجیح داشت یعنی شماره 1 یک امتیاز بیشتر برای آقا دارد و شمار 4 نیز یک امتیاز بیشتر برای خانوم دارد. یعنی هنوز یک وضعیت مرحج برای هر کدام هنوز وجوددارد.

    • محمد :گفت

      مرسی بابت نظر. این بازی خیلی معروف تر از اینه که ایراد داشته باشه. این نکته ای که شما گفتید تفاوتی در تعادل نش بازی ایجاد نمی کنه. تا موقعی که هر دو با هم بودن رو بیشتر ترجیح بدن به رفتن تنها به جایی که دوست دارن، تعادل نش همونی هست که بدست اومد. می تونید رجوع کنید به صفحه بازی در ویکی پدیای انگلیسی.

  5. هادی :گفت

    سلام یه سوال داشتم، تعادل نش دقیقا هدفش چیه؟! آخه تو بازی اول این ویدیو تعادل رو 600 و 600 به دست اومد، مگر نه اینکه 1000 و 1000 بهترین بازی دو شرکت بود؟!

    • محمد :گفت

      دقیقن همین نکته تعادل نش هست: در حالی که بهترین بازی «همکارانه» دو شرکت ۱۰۰۰ و ۱۰۰۰ هست، به دلیل اینکه هر کی به فکر منفعت خودش بود، به تعادل ۶۰۰ و ۶۰۰ رسیدن. ۱۰۰۰ و ۱۰۰۰ تعادل نش نیست چون هر کس انگیزه تغییر بازی برای کسب سود داره.

  6. mehrdad :گفت

    سلام
    خسته نباشید واقعا عالی بود

بیان دیدگاه